Veelgestelde vragen

Veel problemen kunnen zelf al verholpen worden door een aantal eenvoudige handelingen. Mocht het probleem na het lezen van deze veel gestelde vragen niet verholpen zijn, aarzel dan niet om telefonisch contact met ons op te nemen. Mocht het probleem telefonisch ook niet opgelost kunnen worden, dan sturen wij geheel een monteur langs om het probleem op locatie te verhelpen.
  • Administratieve vragen

  • Nee. Alleen de resthuur van de lopende maand moet je betalen.
  • De huur overdragen aan een huisgenoot is gratis. Je huisgenoot moet een overname-huurcontract invullen en de gewijzigde huurovereenkomst gaat de eerstvolgende huurtermijn in.
  • We kunnen vrijblijvend bij jou langskomen om na te kijken of de installatie van een bepaald toestel mogelijk is.


  • Je mag zelf je toestel verhuizen als je ons dit op voorhand laat weten. Wij kunnen ook je toestel verhuizen tegen een kleine vergoeding.
  • Wij repareren het gehuurde toestel binnen drie werkdagen. In de meeste gevallen gebeurt de reparatie nog dezelfde dag.


  • Je kunt de huur telefonisch, schriftelijk of per e-mail opzeggen. De opzegtermijn bedraagt één maand. De huur eindigt op de dag dat wij het apparaat komen ophalen.
  • Ja, wij verhuren aan particulieren.


  • Als een apparaat niet goed werkt, controleer eerst of de stekker er inzit en de toevoer van water of gas openstaat. Reinig ook eventueel verstopte filters. Vind je bij deze veel gestelde vragen geen antwoord op jouw vraag? Aarzel niet om ons te contacteren!


  • Problemen wasmachine:

  • Dit duidt vaak op een verstopping van het filter. Controleer/reinig het filter. Het filter zit aan de voorkant en aan de onderkant van de wasmachine, vaak achter een klepje of achter een plastic rand. Controleer eerst of er nog water in de trommel staat, zoja laat de machine dan eerst afpompen. Wanneer de machine niet wil afpompen neem dan telefonisch contact op.

    Let ook op dat wanneer je het filter verwijdert er altijd een beetje water uitkomt. Hou er dus even een bakje met een dweil of handdoek bij!!! Indien er voorwerpen als munten of knopen in het filter worden aangetroffen, deze verwijderen, vervolgens het filter goed terugplaatsen. Ook kan het zijn dat de spoelstop of de ‘niet centrifugerenknop’ is ingeschakeld (alleen bij enkele machines)
  • Controleer of de stekker er in zit. Als de stekker er in zit controleer dan of de waterkraan wel open staat. Controleer ook de meterkast of er geen zekering gesprongen is. Sluit een ander apparaat aan op het stopcontact om dit te controleren.
  • Controleer of het filter juist is geplaatst en goed is aangedraaid. Controleer ook of de waterafvoerslang niet uit de afvoerbuis is geraakt en of de afvoerbuis niet verstopt zit. Tevens controleren of de kraan en/of de toevoerslang niet lekken.


  • Controleer of de machine nog wel stevig en waterpas staat. Ook kan het zijn dat de machine verkeerd beladen is. Schudt het wasgoed los, en verwijder zonodig het teveel aan wasgoed.
  • Mogelijk zit het filter verstopt. Hierdoor pompt de wasmachine het water na het wassen niet weg en blijft het wasgoed in het vieze sopwater staan. Voor het reinigen van het filter zie vraag 1.

    Ook kan het zijn dat de interne leidingen van de machine verontreinigd zijn met oude zeepresten. Hiervoor kun je een kookwas (90 graden) draaien. Hierdoor zal warm water door de leidingen stromen en zo de oude zeepresten verwijderen. Reinig na afloop van de kookwas het filter. Het kan ook voorkomen dat de wasmachine tijdens het wassen de trommel niet krachtig genoeg ronddraait. Neem in dit geval telefonisch contact met ons op.


  • Problemen wasdroger:

  • Controleer of de stekker in het stopcontact zit, en of er geen zekering is gesprongen in de meterkast. Sluit een ander apparaat aan op het stopcontact om te controleren. Controleer of het waterbakje niet vol zit (alleen condensdroger). Controleer of de deur goed gesloten is. Controleer of de condensor goed geplaatst is.


  • Controleer of de condensor niet verstopt zit. Verwijder de condensor en reinig door hem onder de kraan schoon te spoelen. Daarna goed uit laten lekken en terugplaatsen. Controleer of het pluizenfilter niet verstopt zit. Deze dient na elke droogbeurt gereinigd te worden.

    Controleer of het waterbakje niet vol zit. (alleen condensdroger) Controleer of het wasgoed niet ‘te’nat in de droger gestopt wordt. Indien het wasgoed nog erg nat is, controleer dan de wasmachine. Zie “Problemen met de wasmachine.
  • Problemen vaatwasser:

  • Controleer of de stekker in het stopcontact zit, en of er geen zekering is gesprongen in de meterkast. Sluit een ander apparaat aan op het stopcontact om te controleren. Controleer of de deur goed gesloten is. Controleer of de kraan openstaat.


  • Controleer of het filter niet verstopt zit. Het filter vind je op de bodem van de vaatwasser. Let goed op dat het filter na het schoonmaken weer goed teruggeplaatst wordt.
  • Controleer of het filter niet verstopt zit. Zie ook: 'De vaatwasser pompt het water niet af'. Het kan ook gebeuren dat de gaatjes van de spoelarmen dichtzitten. Dit komt omdat het filter na reiniging niet juist is teruggeplaatst waardoor er etensresten in het watercirculatiesysteem komen. Verwijder hiervoor de spoelarmen (zowel boven als onder) vaak kun je deze gewoon losklikken, of met een draaiknop losdraaien. Spoel ze daarna onder de kraan van binnenuit goed schoon. Plaats hierna de spoelarmen in de juiste volgorde weer terug.

    Controleer ook de belading van de vaatwasser en of de vaat voorgespoeld is voordat het in de machine ging. Controleer of er nog zout in het zoutvat zit. Wij raden aan deze 1 x per maand (bij) te vullen. Controleer ook of er niets onderuit de lade en/of bestekbak steekt waardoor de spoelarm geblokkeerd wordt.